2015. május 21., csütörtök

Időkapszula - avagy egy belvárosi csoda

Nagyjából fél éve láttam, hogy a ház lakóit egy 96 éves szomszéd néni temetésére invitálják. A néni már régóta betegeskedett, kórházban is volt, így én nem találkoztam vele azalatt a pár hónap alatt, amikor már itt laktam. Másik szomszédomtól, Franciska nénitől megtudtam, hogy Vera néni egy igazi idős úrinő volt, akinek rokonai építették a házat (értesüléseim szerint a nagybátyja). Az utóbbi években állítólag már sokat panaszkodott - viccesen - hogy miért is nem építettek liftet, mert így már nem tud lemenni az utcára. Haláláig teljesen friss volt szellemileg, minden nap újságot hozatott fel, és elolvasta a híreket.
Franciska néni mesélt róla, hogy gyönyörű antik bútorai - sok közülük családi örökség - voltak, illetve hogy a lakást halála után valószínűleg el fogják adni, mivel többen örökölték. A lakás tényleg eladóvá vált, és nekem lehetőségem volt bepillantani, és néhány fotót készíteni. 
A lakás egy csoda, és a bútorok benne... még egy csoda. Imádom! A lakás sokkal világosabb lenne, ha a sok fa bútor, és a fa ajtók sötétje nem nyelné el a fényt, de az alapok nagyszerűek. Három gyönyörű cserépkályha, eredeti beosztás (cselédszobával), rozetta a mennyezeten, és az antik bútorok... Teljes felújítást igényel, és nagyon remélem, hogy aki megveszi, nem rontja el, mert ez a lakás megérdemli, hogy tisztelettel kezeljék.
Természetesen a jelenlegi állapot nem tökéletes: látszik, hogy egy idős ember lakott a lakásban, és nagyon régóta nem voltak karbantartási munkák. Az örökösök még a személyes dolgokat sem tették el, ami tudom, hogy sokaknak zavaró lehet, de én el tudok tekinteni ezektől a zavaró körülményektől.
A lakás csodálatos lenne, világos falakkal, az eredeti bútorok nagyjából felével és persze új modern darabokkal keverve, a fürdőben az eredeti , felújított lábaskáddal, a részletes és különleges cserépkályhákkal, rozettákkal, eredeti parkettával, a 3,7 méteres belmagassággal (mit tegyek, imádom a nagy belmagasságot!), a világos utcai szobákkal (éjféltől itt nyugi van, szóval még az sem lenne gond, hogy utcai).
Valaki megvehetné, és megbízhatna!

Beszéljenek a képek! Természetesen elpakolni nem tudtam, szóval ne magazinfotókra számítsatok, de élvezzétek - amennyire lehet - a látványt!




































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!