2015. április 17., péntek

Hálószoba kárpitozott fejtámlával turbózva

Már a tervezési fázisban is tudtam, hogy az ágyamhoz én fogok fejtámlát készíteni valamilyen bordó szövet segítségével, de akkor még tűzött ágyvégben gondolkoztam. Aztán megláttam ezt a csodás fejtámlát, ami még jobban tetszett, mint a tűzött ágyvégek. Mivel a dolog nem volt sürgős, ezért nem siettem az elkészítéssel, így közben újabb inspirációt találtam a Living Etc.-ben, ahol még a hirdetések is figyelemre méltóak, ugyanis a Sofa&Chair Company hirdetésén akadt meg a szemem:

Ez volt a számomra legszimpatikusabb megoldás, így emellett döntöttem. Kitaláltam, hogy 8 mm-es OSB-t vágatok méretre, egy nagy darabot, és a paneleknek szükséges mennyiségű kicsit, majd ezek után a paneleket hozzárögzítem a nagyhoz, a nagyot pedig a falhoz. Az ötlet jó is volt, ki is számoltam, hogy a szükséges mintát hány és mekkora darabból kapom meg, majd le is vágattam. Majd rájöttem, hogy elszámoltam, így a 24 szükséges darabból 10 db rossz méretű volt, ezt otthon kellett szúrófűrésszel lefűrészelnem... Szóval jó tanács: ne rontsátok el a számolást!
Az én 140 cm széles ágyamhoz ennyi OSB kellett:
- 1 db: 144*91
- 8 db: 13*32
- 7 db: 16*26
- 1 db: 16*39
- 2 db: 13*48
- 4 db: 26*32
- 2 db: 16*52
Szükség van még egy 144*91-es szivacsra, a fent felsorolt méretekre vágva, illetve egy 15*250-es szövetre, legalábbis nekem ennyi fogyott el.

Ha felvágattuk az OSB-t, felvághatjuk a szivacsot. Én 2 cm-est használtam, így jó puha lett. A szivacsokat beszámoztam, hogy később tudjam, melyik hova kerül (a számozást pedig rögzítettem a rajzon is). Ezek után szivacsragasztóval felragasztottam az OSB-re a szivacsokat egyenként.

Ezután egyenként be kell vonni a darabokat a választott anyaggal. Én egy régen falvédőként használt Ikeás Indira ágytakarót használtam, ami anyagában csíkos... ezzel meggyűlt a bajom, mert nagyon kellett figyelnem hogy illeszkedjenek egymáshoz a darabokon futó anyagok. Ha újrakezdeném, teljesen minta és "domborulat" nélküli anyagot választanék.

Mikor mindegyikkel kész voltam, szépen egymás mellé tettem őket, majd az egészet lefordítottam, és a nagy OSB-t, aminek a szélét szintén bevontam anyaggal, rátettem, és hátulról elkezdtem hozzácsavarozni a kis darabokat (a szögelés nem működik), kivéve néhányat (a következő fotókon látszani fognak).



Itt jött az a rész, hogy segítséget vettem igénybe. Bejelöltük a falon, hogy hol lesznek a csavarok, a barátom pedig kifúrta a helyüket, és betette a tipliket, majd hozzácsavarozta a falhoz az OSB-t. Ez kétemberes munka, mivel tartani kell , miközben folyik a fúrás.




Azért nem lett mindegyik darab felcsavarozva hátulról, hogy a falhoz rögzítést meg lehessen oldani. Ezek után viszont felmerült a probléma, hogy a nem felcsavarozott darabokat hogy rögzítsem. Amit eredetileg kitaláltam, a kétoldalú ragasztó nem működött. Végül faragasztóval hozzáragasztottam a darabokat a "hordozó" réteghez.
Beszereztem két új díszpárnát (a H&M-ben nagyon jók vannak!), és fotóztam :)
Ilyen volt előtte:
És ilyen lett:








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Szólj hozzá!