2014. augusztus 13., szerda

Ami a kanapé fölött lóg

Már elég rég kitaláltam, mi lesz a kanapé fölött: a készülő fotel kárpitanyaga fa keretre feszítve. Az ötlet megvolt, csak a megvalósításra kellett rávennem magam. A kamrában talált kb két méter hosszú fenyő léceket használtam fel, ezeket vágtam fel kézi-és dekopírfűrésszel 6 hosszú és hat rövid darabra. Méretük nyilván attól függ, hogy mekkora helyre szánjuk őket.


Összeillesztettem a keretet, és következő lépésként kézi kapocsbelövővel a keret mindkét oldalon végig kapocsbelövőztem az illesztéseket, így:




Miután mindhárom keret kész volt, eldöntöttem, hogy az anyag melyik oldalát használjam, ugyanis két anyagom van: egy mintás, és a kiegészítő anyaga, és mindkettőnek két oldala van, szóval tulajdonképp négy verziót variálhattam. Végül két mintás, és egy szürkéskék színű mellett döntöttem. A mintás anyagokat úgy igazgattam, hogy a minta tengelye pontosan középen legyen, majd az anyagot a keret hátulján szorosan kifeszítettem, és a kapocsbelövővel a kerethez tűztem.
Az egész munka nagyjából 1,5-2 óra volt, és a lakásban csináltam, tehát az egész dologhoz nagyon minimális idő és anyagi ráfordítás szükséges, és bármilyen szép anyagot fel lehet használni, akár egy már nem használt, de szép mintázatú ruhát is.
A kanapé fölött, egymástól egyenlő távolságra helyeztem el őket, a csavarokra egyszerűen csak felakasztottam a kereteket, nem volt szükséges külön akasztó.
A tökéletes összhangot az eredetileg rikítópiros párnák sötétebb-bordós huzatba bújtatása és a nagymamámtól kapott szőnyeg hozta meg, ami feldobja az amúgy nem túl élénk színeket. Ebbe a helyiségbe készül a fotel, még a függöny is ideiglenes, más dohányzóasztal lesz, illetve gyönyörű - lomtalanításon szerzett - csillár is került még ide, szóval hamarosan jelentkezem a fejleményekkel.






1 megjegyzés:

Szólj hozzá!