2014. március 23., vasárnap

A kész mosdószekrény bemutatkozik

Bár a mosdószekrény már egy ideje elkészült, de nem akartam bemutatni addig, amíg a barátnőm le nem fotózza úgy, hogy jól is nézzen ki.
De most végre erre is sor került, tehát a munkafolyamat leírásával együtt mutatom be a kis drágát.



A tervezés után első lépésként igénybe vettem egy szakembert, aki volt olyan kedves és kilyukasztotta az Ikeás Blanda Blank tálat és a Rast komódot, illetve a "toldó" fát (vagyis a mosdószekrény tetejét, ami hosszabb, mint a a komód, a komód 60 cm, a "toldó" léc 90 cm hosszú) is. Ezzel a lépéssel így nem kellett foglalkoznom, viszont sajnálatos módon a lefolyó menetébe valami belement, így nem lehetett szétszedni ( vagy csak nagyon nehezen lehetett volna) a tálat és a szekrény tetejét. Így viszont akadt némi plusz munkám, mivel a a Rast oldalléceinek tetejéből le kellett fűrészeljek 3-3 millimétert (mivel az eredetileg ezek ennyivel túllógnak a tetőn). Ez egy nagyon idegesítő meló volt, mivel egy kézifűrésszel szerencsétlenkedtem, és jó sok időbe telt ez az apró kis dolog. Ezek után fejjel lefelé két székre fektettük a felső lapot, és az oldallapokat felcsavaroztuk, illetve felszögeltük, és ugyanezt csináltuk az alsó 30*90-es léccel is.



A fiókokon a furatokat már hamarabb eltüntettem folyékony fával, és kifúrtam az új, Ikeás Lansa fogantyúk helyét.

Ezek után a Capita lábakat is felcsavaroztuk, ebből a két méret közül a rövidebbet vettem meg.
Ekkor volt az első teljes nap vége, amikor ezzel foglalkoztunk ketten az öcsémmel (és egy réteg alapozót már korábban felvittem, illetve ez előtt a nap előtt lyukasztották ki a tálat is).
Következő nap nagyjából két-három órát töltöttünk azzal, hogy beszögeltük illetve csavaroztuk a polcokat a helyükre, illetve hibákat és illesztéseket javítottunk fatapasszal és folyékony fával . Ekkor így nézett ki a dolog:
Ezek után jött a festés. A fát már korábban lealapoztam Trinát univerzális alapozóval, a külső részeken kétszer is. Ezt lecsiszoltam, majd jött a magasfényű fedő zománcfesték, ami szintén Trinát és színre kevertettem, így sajna nem volt túl olcsó. Ezt ismét lecsiszoltam, és ismét lefestettem. Belülről fehér zománcfestékkel festettem le a bútort.
Ekkor a helyére állítva így nézett ki:
Ekkor a lefolyó és a víz bekötés miatt még nem voltak betolhatók a fiókok, ezekből még le kellett vágni. Jó tanács: aki ilyen munkába fogna, az ne állítsa össze előre a fiókokat, hanem először vágja le a darabokat a megfelelő méretre, és így egy csomó felesleges melótól és idegeskedéstől megkíméli magát. Tehát: levágtam a felső két fiókból annyit, amennyit kellett, és kész is volt! (Ez amúgy több óra munkát jelent... )

Mikor kész lett, nagyon-nagyon boldog voltam, és már készítettem is volna a blogposztocskát, ám arra gondoltam, hogy ha nincsenek szép képek, akkor nem is látszik, hogy a valóságban milyen szép a mosdószekrény. Tehát megkértem jó barátnőmet, hogy jöjjön fotózni, ám ez mindenféle akadályba ütközött (például azt hittem naivan, hogy belátható időn belül kész leszek a wc fölé készülő festménnyel). Így csak a héten került sor a fotózásra, utána meg elkezdtem az ideköltözést, szóval rengeteg dolgom volt. De most már a nagyjából berendezett szobából írom ezt a posztot, ezen a nevezetes napon, mikor először fogok a lakásban aludni.
No de jöjjön a lényeg, beszéljenek a képek!







Ezúton is szeretném kifejezni köszönetemet drága öcsikémnek, aki két (vagy három?) napon keresztül segített nekem, barátnőmnek, aki ezt a szép zuhanyfüggönyt varrta nekem (amiről lehet, hogy még később írok, de először ma kipróbálom) és másik barátnőmnek, aki ilyen szép képeket készített :)
Remélem tetszik az eredmény!

11 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a megoldás, köszönöm az inspirációt, és hogy megosztottad a tapasztalataidat :) Nekem már megvan a kör alakú kerámia mosdóm, és még nem találtam ki mi legyen a kísérete, de azt hiszem megvan a nyertes!

    VálaszTörlés
  2. egyszerűen mesés lett, és ez a szín... teljesen belebolondultam. Van ennek valamilyen külön neve? Milyenből kevertetted ki?

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a dicsérő szavakat! A szín kódjára sajnos nem emlékszem, de megpróbálom beazonosítani, és megírni! :) (és bocsánat a késői válaszért! )

    VálaszTörlés
  4. Annyira gyönyörű lett!!! Minden elismerésem!
    Egy régebbi posztodban írtad, hogy utánanéztél Mo.n hol lehet a legjobb áron venni metrócsempét, esetleg elárulod? Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  5. Utánanéztem, vettem is, bár volt vele probléma, ugyanis mikor kibontottuk a csempék dobozát, kiderült, hogy nagyjából a harmada ripityára volt törve, így venni kellett még, hogy pótoljuk :( Azt persze nem tudhatjuk, hogy a csempe mikor tört el, de mi nem rugdostuk a dobozokat, meg nem dobáltuk, szóval van egy olyan gyanúnk, hogy már töröttek voltak, de persze ez egyáltalán nem biztos.
    Én a csempeboxban vettem (http://csempebox.com/id/28027_EGE_METRO_CSEMPE_10x20_cm_fenyes_feher_fali_csempe_), de ahogy most gyorsan megnéztem a neten, jelenleg olcsóbb itt: http://alomfurdoszobak.hu/hu/metro-csempe-akcio-raktarrol/5761-metro-fenyes-feher-falicsempe-10x20-akcio.html

    VálaszTörlés
  6. Nagyon tetszik. Azt szeretném tudni, hogy mekkora átmérőjű a tál? Hozzá a csap és a lefolyó szintén az Ikeából van?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kinga!
      A tál 28 cm-es átmérőjű, de ha a hely mérete engedte volna, eggyel nagyobbat tettem volna, ebben azért nem annyira kényelmes kezet mosni, bármennyire jól is néz ki. A leeresztőrész a csaphoz járt, a lefolyót pedig valamelyik barkácsboltban vettem.

      Törlés
    2. Köszönöm. Akkor én a legnagyobbat fogom választani. Kinéztem egy szögletes mosdókagylót, de az túl drága nekem jelenleg. Amire tenni fogom pedig egy éjjeli szekrény, amit elfordítva szerelek fel a falra egy új ajtóval, mert jelenleg fiókja és ajtaja van. A csap egyenlőre marad a régi, mert nincs még külön tusolóm és a kagyló csapján van a tusoló is, de idővel ilyent szeretnék, aminek van leeresztője.

      Törlés
  7. Szia Anna! Beleszerettem a szekrényedbe, úgyhogy ez lesz a következő projektem:) Annyi kérdésem lenne, hogy végül milyen magas lett a szekrény? 90 cm legalább kellene szereintem, de a Rast ugye 70 cm, az IKEÁban most kaphato Capita pedig 8 cm, és az így még kevésnek tűnik... Köszönöm szépen!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Viktória!
      Örülök, hogy tetszik a mosdószekrény, remélem mást is találsz a blogon, ami ötletet ad :)
      Kérdésedre válaszolva:
      az én capita lában még 11 cm volt, a rast a 2 db 1,5 cm-es fedő-és alsó lappal együtt 73 cm lett, és a tál még plusz 13 cm. Ez már meg is haladja a normál kb. 90 cm-es sztenderd magasságot, de én magas vagyok szóval nekem ez a magasság pontosan megfelel. Viszont arra felhívnám a figyelmed, hogy a salátástál helyett lehet hogy érdemesebb egy porcelán kézmosót beszerezni (ez pl méretben is jó: http://www.obi.hu/decom/product/OBI_mosd%C3%B3_ARVO/3131422&position=27&pageNum=1&pageSize=72), mivel ez a salátástál viszonylag szűk, és mély szóval gyakori használathoz semmiképp nem a legideálisabb.
      Sok sikert az elkészítéshez! Ha kész lesz, elküldhetnéd, nagyon érdekel :)

      Törlés
  8. Szia! Nagyon szépen köszönöm!:) Akkor majd egy másik lábat keresek hozzá, és akkor már jó lesz:) A mosdót porcelánt gondoltam, egyrészt a te javaslatod alapján, másrészt a párom nem díjazta a salátástál-újragondolást...:) Hát, van ez így:) Ha majd nekiveselkedek és kész lesz, küldök képet:)

    VálaszTörlés

Szólj hozzá!